Helgen hitills


Suttit uppe nu i over en timma och kan inte sova.
Har vart nagra langa dagar nu.
I fredags sa jobbade jag i det nya huset. Tog mig en timma och fem minuter att ga dit pa morgonen. Var fruktansvart jobbigt. Och nar ja val kommit dit stanna vi bara 20 min innan vi gick ner till staden. Det ar en 40min promenad. Sa har fatt nog med motion for denna vecka!


Igar borjade jag dagen med att ta en klient pa fotboll for forsta gangen.
Nat av de varsta ja nansin gjorts.
Bollarna var jattestora, upp over mina knan i hojd och tunga.
Vi fick springa runt och skjutsa rullstolarna och dribbla med bollarna. Attans va jobbigt de va. Nog att ja hade ont i benen efter allt promenerande fran dagen innan.
Och sen att springa runt i over en timma med en rullstol+klient+efter en ful & stor boll.
Var helt dod efterat. Svetten rann och ja halsa i mig 37 liter vatten (om inte mer)


Efter de sa akte jag och chefen in till stan och framkalla en massa kort pa Michael♥. (Min klient som tyvarr dog forra helgen)
Fick ut over 200 bilder. Sen drog vi ner till hans rum och gick igenom det pa jakt efter personliga foremal och gamla kort fran nar han var ung.
Nar vi fatt med oss allt sa akte vi upp till kontoret. Da var det dags att klippa och klistra. Vi ska gora 2 fina minnesalbum till hans kara van som kant honom i nastan 30 ar.
Ett album med gamla bilder dar vi klistra in hans pass och personbevis med mera. Det albumet tog evigheter att gora. Men vilka roliga kort vi sag! Fick oss allt att skratta!

Sen borja vi pa de nya albumet med bilder sen han bott har, vilket ar 5 ar.
Klistra aven in gamla tagbiljetter och en massa humor grejjer vi hittade som jag hade gjort med honom. Typ dikter och "polisrapporter" nar vi flamsat runt...
Klockan 8 var vi inte ens halvvags med det men da hade vi fatt nog av det for dagen. Hade hallt pa sedan halv2.
Sa akte vi hem till henne, hon duscha och ja drack en ol.
Sen taxi ner till Barrels dar vi motte vara respektive man.
Blev nagra ol dar men Rupert hade fatt i sig lite mycke sa fick ta med honom hem runt 12slaget.
Blev aven en kines-takeaway pa vagen hem :)

Idag blir det stad. Ska aven montera upp skrivbordet igen som vi hade ner 2 manader sen.
Maste fa plats for alla mina harprylar jag inhandlat pa eBay.

Favoriterna ar:

Remington Steel spin curl drier.
Man twistar haret och stoppar ner i roret sa blases det nerat. Nar det ar torrt sa drar man bara igenom fingrarna och sa har man fina lockar. Mycket bra nar man inte orkar locka for hand eftersom det gar fort och ar enkelt.






Babyliss hot rollers.
Dom varms upp i maskinen. Sen rullar man in dom i haret och later som sitta i ca 20 min tills dom kallnat. Da ska man tydligen fa fina "Cheryl Cole" lockar. Har annu inte provat dom men har last bra recensioner om dem.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0