stress



Hann aldrig blogga igar nar ja kom hem fran jobbet, var helt slut..
Slockna i sangen tills pojk kom hem och vackte mig!

Jamt innan 12 i sondags fick ja ett telesamtal fran jouren som undra om ja kunde komma in tidigare till jobbet. Han som var pa skift innan mig hade vart uppe hela natten pga en sjuk klient. Och de fanns ingen annan an mig som var tillganglig. Da tankte ja bara pa den gangen ja hade vart i samma situation och nar ingen kunde komma in at mig sa ja  vart kvar hela skitet. Det vill ja inte unna at nan annan. Sa ja hoppa in i badet och sen tog en taxi ner till jobbet och var dar jamt innan kl 1.
2 timmar tidigare an ja skulle vart dar.
Mitt i stressen glomde ja min mat... (sa gick jattehungrig i 24 timmar)
Tankte att tack gode gud att de ar sondag sa ja kan ha ett lugnt skift..
Men nej, jamt efter 5 kommer chefen och plingar pa och vill ha en storstadning i koket.
Det ar en inspektion som kommer upp snart...
Sa spendera i stort sett hela kvallen, eller iaf 4 timmar med att skrubba i koket...
Blev ackligt trott av det...
Andra tillomed plats pa kylen o frysen for att javlas lite med mina kollegor.. haha!
Plus att ha hade telefonen i min ficka utan knapplas.. Fick ett samtal fran POLISEN som meddela att dom att in ett nodasamtal fran min telefon... 999... Fick forklara att de var av misstag! Illa gorilla!

Sa dagen efter (igar) var ja riktigt schleten.
Men blev de ett lugnt skift?? Neeeej..
Hade forst ett mote med min andra chef och sen hade ja ett annat mote om en av klienterna efter lucnh.
Personen fran socialen som skulle vart dar satt fast i ett tag sa blev jatteforsenad... Sa nar motet val var avklarat var kl 3 och ja hade nastan svalt ihjal till dods...
Tog en taxi hem och kura ner mig under tacket med en bok.. Han dock bara nagra sidor innan ja slockna helt.
Sen var pojk snall och laga god mat till mig och tog hand om all disk! :)

Idag nar pojk sa hejda och gick till jobbet sa starta var nya regel. Varje gang han kommer in o gor de om mo
Det min 10e dag i rad eller nat som ja jobbar.. Har vart for mycke pa sistonde... Men vad som ar bra ar att ja bara har ett mote med en av volontarerna... Kommer kanske bara ta en timme.. Vi ska bara prata om hennes betende som inte alls ar varst lampligt!
Men de varsta ar att ja maste ga upp till kontoret, dar det halls, i sporegn.. Tar ca jamt over en timma!
SKIIIIT-KUL!!!!!! ironi.....
Tror va ja ska va rikitgt lat och skita i min eknomi och ta taxi fram o tillbaka istallet!

Nee nu blire kaffe-klunkning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0