hur kommer de sig att man alltid vill ha sin mamma nar man e sjuk?




Fortfarande sjuk!

Har legat o hostat hela natten enligt sambon.
Och denna morgon har de vart varst.. Varker i brostet o huvudet hela tiden.
Far blodsmak i mun och nan annan acklig smak.

Pojk tror ja har en "chest-infection" (vad de nu an heter pa svenska) och tjatar att ja maste ga till doktorn och fa peniciliin eller hur de nu stavas. Men ja vagrar. Dels sa ar de sa langt till min doktor. Tar ca 1 timma att ga. Har inga kontanter till taxi pa mig. Min doktor ar DUM-I-HUVET och sa vill ja inte ha mediciner...

Han hotar med att bestalla tid utan min vetskap.
Skulle inte forvana mig om han far chefen och hans mamma att ringa o tjata pa mig vidare idag!
VILL INTE!

Vad gor ja?
Under dagen sa har vi en deal iallaall.
Han ringer inte doktorn idag om ja lovar att ta varktabletter...
Vi far se om ja gor de eller inte, hatar att svalja dom!
Kan ju bara ta ut nagra ur paketet o spola ner i slasken sa han tror ja tagit dom.

Kanske dags att ata lite mer glass ?!?



Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är jättevälkommen hit!Jag hoppas du blir frisk snart. Honungsvatten är gott för halsen när man har ont det kan jag rekommendera och varma bad likaså. En sak till, ibland får man prioretera (värme el. mobil).....Saknar dig och sköt om dig, KRAM MAMMA

2008-11-07 @ 10:49:45
Postat av: Anonym

men för fan ta värktabbletterna, svälj ner dom med fil eller youghur;) bättre än att vara sjuk, funkar det inte får du nog ta antibiotika om du inte vill ha en långsam lunginflamation som aldrig slutar.

2008-11-07 @ 22:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0