sma funderingar

Sa vad har hant sen sist da?
Nar pojk gjorde berne sjalv haromdagen for forsta gangen sa gick de inte sa lyckat.
Han blandade allt fel sa den blev jattetjock och acklig.
Kandes hart att slanga bort 2 hela paket med oaten berne.. :(
Och helt torrt att ata med..

Igar var vart toa-pappers-jubileum som vi kallar de.. 18 manader...
Helt najs. Men va en slapp dag...Lag mest och laste och halvsov halva dagen.
Blev lite tv o massage pa kvallen...

Titta runt valuta-kurserna ocksa igar. Dom har gatt ner till 11kr for £1.. Sa hoppas dom hinner ga upp igen innan de e dags att vaxla in det... Eller om de e mojligt att ja kan ga in pa banken och bara satta in mina besparingar pa mitt svenska konto.. hmmz... Men forst maste ja fa tag pa sma plast-pasar att lagga alla mina mynt i. Annars far man inte vaxla in dem. Har typ £80 i mynt och resten i helt nya £20... :)

Och en bra nyhet nu da... var internet-router funkar igen.
Ringde forst i forrgar och det tog ca en timma innan de va fixat. Men sa gick de 30  min sa var de nere igen.
Datan hitta andras tradlosa natverk men inte varat. Sa bara och ringa till dom igen.
Fick da prata med en hjalpsam herre som koppla in sig i min data och holl pa i over en timma och andra en massa och deleta en massa cookies som ja inte gjort pa evigheter (daror den va lite seg)
Och sa fungerade den! Underbart!
Nar vi betalar mycke pengar for de sa vill man ju att de ska fungera ocksa... Sa far se hur lange de haller nu.

Sonia (nya volontarens kille) kom i torsdags med for att stanna over sommaren.
Ja och pojk ska va hans privata engelskalarare, lite kul.. Och som tack har han kopt med 10pkt rulltobak till mig.
Om ma koper ett 50g Golden virginia i spanien eller italien gar de pa £5. Koper man samma har sa ar de £13.
Ganska stor skillnad!!!!
Dyrt och roka... kanske ska sluta nan gang i framtiden.. Men sa kan man ju jamfora med att roka vanliga ciggaretter.
Det billigaste paket med 20st kostar typ runt £5. Slanga ut typ 70spann per dag for att roka vanliga cigg ar inget ja e beredd att gora, blir man ju fattig direkt. Battre att rulla :)

Idag blir de lugnt.. Mulet och trakigt vader ute och pojk ska ivag och spela cricket..
Jag ska bara sitta hemma o glo och leka med min nya stora whiteboard tavla som kom igar.
Vet inte varfor ja kopte en riktigt... beroende av ebay eller vadda?
Just nu ar den full av svenska ord random choosen fran min ordbok for pojk att lara sig..
Och en liten inkopningslista som bara bestar av mjolk.. haha!

Nee nu ska ja kika runt i vannernas bloggar och titta bigbrother sidan och se hur de gick for nya pojken som gick in i huset igar!

Tjjo hejj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0